2014年6月2日 星期一

(POP) Money On My Mind - Sam Smith (英中歌詞/English to Chinese)

QK今天要介紹一位Vocal,
Sam Smith,
因為最近DJ和Vocal的合作太頻繁了,
因為在一個表演上,
要吸引大多數的觀眾,
有歌詞,
還有旋律,
才能引起大多數人的共鳴。

Smith來自英國,
1992年生,
(幹我覺得我老了,
而且90後實在是人才輩出啊!!!)
為什麼介紹他呢?
她最近和DJ合做了幾首非常有名的歌曲,
和Naughty Boy"La La La",
和Disclosure"Latch"。
這次單純介紹她的單曲,
"Money On My Mind"


大家仔細聽Smith中高音轉換很不錯,
所以在歌曲的豐富性來說增加很多。

值得follow的一位vocal,
嗯.....
QK再考慮考慮....



Money On My Mind - Sam Smith
雜碎翻譯:QK

When I signed my deal
I felt pressure
(當我在簽合約時倍感壓力)
Don't wanna see the numbers
I wanna see heaven
(我要的不是數字而是快樂)
You say, could you write a song for me?
(你希望我給你寫一首歌)
I say, I'm sorry I won't do that happily
(抱歉,我不會做我不覺得開心的事)

When I go home
I tend to close the door
(我喜歡關在家)
I never wanted more
(享受一個人)
So sing with me
(所以和我一起歌唱)
Can't you see
(你不了解嗎?)

I don't have
Money on my mind
Money on my mind
(我不需要錢)
I do it for
I do it for the love
(我因快樂而寫歌)
*2

I do it for the love
I do it for the love
(我因快樂而寫歌)

Please don't get me wrong
(拜託別誤會我)
I wanna keep it moving
(我還是要生活)
I know what that requires
(知道錢和生活的關係)
I'm not foolish
(我並不傻)
Please, can you make this work for me?
(所以你可以成全我嗎?)
Cause I'm not a puppet, I will work against your strings
(任何事我會奮戰到底,因為我不是你的狗)


When I go home
I tend to close the door
(我喜歡關在家)
I never wanted more
(享受一個人)
So sing with me
(所以和我一起歌唱)


Can't you see
(你不了解嗎?)

I don't have
Money on my mind
Money on my mind
(我不需要錢)
I do it for
I do it for the love
(我因快樂而寫歌)
*2

I do it for the love
I do it for the love
(我因快樂而寫歌)

When the sun will set
(總有一天會平息)
Don't you fret
(別苦惱了)
No I have no money on my mind
No money on my mind
No money on my mind
No I have no money on my mind
(我不需要錢)
*2

Just love

Money on my mind
Money on my mind
(我不需要錢)
I do it for
I do it for the love
(我因快樂而寫歌)
I don't have
Money on my mind
Money on my mind
(我不需要錢)
I do it for
I do it for the love
I do it for the love
I do it for the love
(我因快樂而寫歌)



沒有留言:

張貼留言