2014年6月2日 星期一

(DJ) Alive-Zedd Remix ft.Empire of the sun (英中歌詞/English to Chinese)

QK這次分享的這首歌相信大家都不陌生,
這首歌常用在整個Set的中後半部,
讓聽眾有休息的區間,
同時也不失整體節奏感。

Zedd是來自俄羅斯的DJ,
1989年生,
QK是覺得風格有和Skrillex交叉感染,
在許多金屬音和Mix的點很像,
第一段進副歌,
大家聽聽就知道。


今天是端午節,
希望大家多吃點粽子,
這樣才會更有存在感(Alive)。




Alive-Zedd Remix ft.Empire of the sun
雜碎翻譯:QK

Days go by my window
(時間一天天的走)
World slows down as it goes
(世界在瞬間慢了下來)
Goodbye to last night
(再見了昨晚)
Lost love out of sight
(我在愛情中盲目)
Can’t you help me see?
(你能指引我嗎)
(They won’t get right)
(他們也深陷其中)

Loving every minute cause you make me feel so alive
(因為你的愛讓我時時刻刻都覺得活著)
Alive Loving every minute cause you make me feel so alive
(因為你的愛讓我時時刻刻都覺得活著)
Alive, alive, alive
(活著...)

Waking in the snow
(走在未知的世界)
Tracing steps with you
(我跟隨著你的腳步)
Swimming through the smoke
(我跟隨著你的氣息)
Wrapped in velvet coat
(我依偎著你的溫暖)
Can’t you help me see?
(你能指引我嗎)
(They won’t get right)
(他們也深陷其中)

Loving every minute cause you make me feel so alive,
(因為你的愛讓我時時刻刻都覺得活著)
alive Loving every minute cause you make me feel so alive, alive
(因為你的愛讓我時時刻刻都覺得活著)
Alive, alive, alive
(活著...)

1 則留言: