2014年7月5日 星期六

(DJ) Latch - Disclosure ft. Sam Smith (英中歌詞/English to Chinese)

HOLA!!
今天QK來分享也是有一段時間的歌曲,
Disclosure的Latch
來自英國的雙胞胎DJ,
其實沒有啦長的真的蠻像,
兩位DJ所組成的團體,
蠻少見,
又是之前介紹過的Smith主唱,
整體聽起來可以聽出曲調drops和vocal的豐富性。
或許這就是HouseEDM的魅力。


整首充滿著征服的意味,
像是小智去夜店收服怪獸一般,
其實國外歌詞簡單又有力道,
鎖定到的目標就是緊抓不放,
en-captured
enamored
shackled
wrapped
言簡意賅,
快來聽聽看!!!


 Latch - Disclosure ft. Sam Smith
雜碎翻譯:QK

You, you lift my heart up,when the rest of me is down.
(你,在我低潮的時候喚醒我的心跳)
You, you enchant me, even when you're not around.
(即使你不在我身邊我依然心繫著你)
If there are boundaries, I will try to knock them down.
(我會嘗試著突破所有難關)
I'm latching on,babe, now I know what I have found.
(我理解了寶貝,我知道我找到甚麼了)

I feel we're close enough.
(我覺得我們已經心繫著彼此)
I wanna lock in your love.
(我想要緊緊鎖住你的心)
I think we're close enough.
(我覺得我們已經心繫著彼此)
Could I lock in your love baby?
(你能抓住我的心嗎?)

Now I got you in my space.
(你現在在我的空間內)
I won't let go again.
(我不會讓你走)
Got you shackled in my embrace.
(我要把你鎖在我的懷中)
I'm latching onto you.
(因為我已緊緊栓住了你)

Now I got you in my space.
(你現在在我的空間內)
I won't let go of you.
(我不會讓你離開)
Got you shackled in my embrace.
(我要把你鎖在我的懷中)
I'm latching onto you.
(因為我已緊緊栓住了你)

I'm so encaptured, got me wrapped up in your touch.
(我像是你的俘虜般的陷入狂戀)
Feel so enamored, hold me tight within your clutch.
(我沉浸在你懷中)
How do you do it, you got me losing every breath.
(妳讓我忘記怎麼呼吸)
What did you give me, to make my heart beat out my chest.
(妳讓我心跳得不停)

I feel we're close enough.
(我覺得我們已經心繫著彼此)
I wanna lock in your love.
(我想要緊緊鎖住你的心)
I think we're close enough.
(我覺得我們已經心繫著彼此)
Could I lock in your love baby?
(你能抓住我的心嗎?)

X2

Now I got you in my space.
(你現在在我的空間內)
I won't let go of you.
(我不會讓你離開)
Got you shackled in my embrace.
(我要把你鎖在我的懷中)
I'm latching onto you.
(因為我已緊緊栓住了你)

X2

沒有留言:

張貼留言