2015年4月16日 星期四

(DJ) Never Say Never ft. ETML - Basement Jaxx (英中翻譯歌詞/English to Chinese)

hey
最近天氣非常的詭異
忽冷忽熱
各位QK要注意保暖

最近再在研究casio g-shock手錶
有沒有朋友對表熟悉的有問題想請教
我想問戴了g-shock
去夜店會不會變成最閃亮的一顆星呢? 


一樣是去年的歌
來自英國的雙人搭檔
不用多說HEM
歌曲上的編排很有趣外
大家不妨也看看MV
真的太有趣了

台灣比較不流行翹臀
當初在國外朋友都說:
他們都看屁股夠不夠翹
我反問:你們不看臉嗎?
他回:我感覺它(屁股)在對我微笑



Basement Jaxx - Never Say Never ft. ETML
翻譯:QK


Oh, never mind, we tried
We loved
(算了吧沒關係我們愛過也試過了)
We conquered, I won't forget
The taste
(我不會忘記那曾經擁有的)
Oh, no
(噢)

I'll never say never again
I'LL NEVER SAY NEVER
I'll never say never again
I'LL NEVER SAY NEVER
I'll never say never again
(我不會再輕言放棄)

The music brings me right back
And you know that
And you know that
(那旋律使我清醒)
I got the answers in me
Tell me, tell me, tell me
(其實我自己很明白那原因)

Like a vision of love
(這像是一段戀愛的過程)
You came, you stood
You blew right through me
(結局是你的離開)
I have no regrets
The tears, the hopes
(在這淚水和渺小的希望中我沒有遺憾)

I'll never say never again
I'LL NEVER SAY NEVER
I'll never say never again
I'LL NEVER SAY NEVER
I'll never say never again
(我不會再輕言放棄)

The music brings me right back
And you know that
And you know that
(那旋律使我清醒)
I got the answers in me
Tell me, tell me, tell me
(其實我自己很明白那原因)

Oh, sing my love
Oh, sing my love
Oh, sweet my love
Oh, sweet my love
(噢那我的寶)

We've all just gotta be
(一直以來)
'Cause answers rarely come easily
(都沒發現原來這問題如此的簡單)
We've all just gotta be
(一直以來)
Then finally, finally we're free
(可望的是釋放自己)

I'LL NEVER SAY NEVER
I'll never say never again
(我不會再輕言放棄)

Oh, sing my love
(唱吧寶貝)

The music brings me right back
And you know that
And you know that
(那旋律使我清醒)
I got the answers in me
Tell me, tell me, tell me
(其實我自己很明白那原因)

It's like I hear an angel calling
The music
(這旋律就像是天使在呼喚著我一般)

6 則留言:

  1. 可以逛到你這個部落格好開心!!! 我超愛EDM的!而且也喜歡你的翻譯XD
    我剛好自己也是從事EDM作曲的人,希望台灣有越來越多人喜歡EDM!

    回覆刪除
    回覆
    1. HEY~很高興你喜歡!!! 有作品的話一定要分享出來喔!!!

      刪除
    2. 今天又來這裡逛逛了!
      順便附上我做的曲子:https://www.youtube.com/watch?v=11aXK9-NZ1k
      希望有機會我們可以交流交流XD

      刪除
    3. 你的作品很棒!!! 弄張EP吧XD

      刪除
    4. 你的作品很棒!!! 弄張EP吧XD

      刪除
    5. 哈哈哈過獎了XD等我曲子再做多一點,再來考慮出EP!

      刪除