2014年5月28日 星期三

(POP) Cris Cab - Liar Liar (英中歌詞 / English to Chinese)

鬼才Pharrell Williams又來了!!!
這次幫Cris Cab填詞又編曲的....
QK當初一聽到幹!!調調也太像P.W~
果真!!
就像周董的曲方文山的詞一樣的個性明確。

其實現在PW當製作人也一陣子了,
Cris Cab也是他剛挖掘出來的新人,
不說你一定不知道主唱1993年生的,
又是一個可期待的種子。


有趣的是有PW合聲或製作的音樂都不會太差,
是不是在做口碑阿~
現在公司連UT都在搞!!
到處都是PW的大頭啦
N.E.R.D的風格再現!!!!


VEVO版請至Youtube觀賞:

Live版:

Cris Cab - Liar Liar
雜碎翻譯:QK

To the night time she's burning
(那天晚上她美豔動人)
I wonder which way she was turning
(我在想著如何讓她看到我)
And I still know the pain
(我很明白這這種感覺)
She brought me live one day
(曾經心跳的感覺)
She was always somewhere behind me
(我猜想她總是在某處等著我)
Thought that was something she was hiding,
(或躲了起來)
But now I found the truth
(但我現在知道了)
The thing she'll never use!
(她並不這麼想)

Liar, liar
(這一切都是在騙自己~)
She's on fire!
(她如此美豔)
She's waiting there
Around the corner
(她在街角等著)
Just a little air
And she'll jump on ya!
(得到她易如凡掌)

It's a quarter to midnight and she's leaving
(接近午夜她離開了)
Just when she thought I was sleeping
(她以為我睡著了)
And I could not believe
(但我無法相信)
The things that I had seen!
(我所看到的一切)
When it was the right time, I caught her
(當時我叫住了她)
And she was there in the water
(在她身陷火熱的時候)
I found her with her trash
(她背叛了我)
She heard me, answer back
(他仍表現的無所謂)


Liar, liar
(這一切都是謊言~)
She's on fire!
(她如此美豔)
She's waiting there
Around the corner
(她在街角等著)
Just a little air
And she'll jump on ya!
(是如此嫵媚輕挑)

Liar, liar oh oh oh
(這一切都是謊言~)
I need the sun to keep me dry
(我需要擦乾那浸溼的臉龐)
Liar, liar oh oh oh
(這一切都是謊言~)
The way you got me swimming through your lie
(我原來甚麼都不是)
Liar, liar oh oh oh
(這一切都是謊言~)
Kept hearing voices in my mind, saying,
(這一直在我心中迴盪)
Problem with the lies that she's in denial
(但她堅決否認了這件事)



Liar, liar
(這一切都是謊言~)
She's on fire!
(她如此美豔)
She's waiting there
Around the corner
(她在街角等著)
Just a little air
And she'll jump on ya!
(是如此嫵媚輕挑)


Liar, liar
(這一切都是謊言~)
She's on fire!
(她如此美豔)
She's waiting there
Around the corner
(她在街角等著)
Just a little air
And she'll jump on ya!
(是如此嫵媚輕挑)


沒有留言:

張貼留言