2014年5月22日 星期四

(DJ) Afrojack - Ten Feet Tall ft. Wrabel (英中歌詞 / English to Chinese)

這次分享QK也蠻喜歡的DJ_Afrojack
他來自荷蘭
在去年的Tomorrow Land和David , Nicky
一起來了三人的Back 2 Back
令人拍案
我嚴重懷疑今年Hardwell會和Tiesto來個四手連彈吧哈哈
這首歌叫Ten Feet Tall
(來點小常識1 Feet = 30.48 CM ,所以 10 Feet = 300CM)
但實際上並不是說你有多高
而意味著要相信自己很強讓人很有安全感的意思


這首歌在旋律和電音的合拍恰到好處
讓人很舒服
之後QK會介紹Avicii的Wake me up相信大家都有聽過

好話不多說
讓我們來欣賞這首歌






Afrojack - Ten Feet Tall
雜碎翻譯 :QK

I'm clumsy,and my head's a mess
(我有些笨拙且現在思緒混亂)
Cause you got me growing taller everyday
(因為有你讓我每天成長茁壯)
We're giants in a little man's world
(我們是小人國中的巨人)
My heart is pumping up so big that it could burst
(我的心突然劇烈跳動著)



#1 Been trying so hard not to let it show
(我試著不讓你看見)
But you got me feeling like
I'm stepping on buildings, cars and boats 
(但你讓我感覺像俯看著世界、掌控著世界)
I swear I could touch the sky
(你讓我相信能觸碰到天空)
Ohhh ohh ohhh
I'm ten feet tall
(我是如此高昂)
Ohhh oh ohhhh
I'm ten feet tall
(我是那麼巨大)


I'll be careful, so don't be afraid
(別害怕我會保護你)
You're safe here, no, these arms won't let you break
(在我懷中很安全且我不會讓你難過)
I'll put up a sign in the clouds
(我會在雲中放著信號)
So they all know that we ain't ever coming down
(讓他們知道我們永遠不會倒下)

#1

You build me up
(你使我茁壯)
Make me what I never was
(讓我體會到不一樣的我)
You build me up
(你讓我成長)
From nothing into something
(我從無到有)
Yeah, something from the dust
(是啊~以前的我像灰塵一樣渺小)

#1


沒有留言:

張貼留言