2015年5月13日 星期三

(DJ) Cool - Alesso ft.Roy English (Chinese&English Lyrics/英中翻譯歌詞)

大家有去看AOKI嗎?
QK也好想去阿
但steve也不可能比QK媽還重要。

今天介紹幾個月前Alesso出的歌
Alesso大家應該都很熟悉
他在YearsMV中演出他成名的過程
這個MV好像也是
爸媽常說你在心中才是她們最特別的一個
那在社會上呢?
你當了最特別不是大好就大壞
如何在這過程中拉扯呢?

Keep it cool,man~


大家這次先看歌詞再看MV再聽旋律吧

一開始以為是個小品
但卻收到滿滿著震撼!!
Original music video 

Without Blocking(only song)

"Cool"
(feat. Roy English)

I saw stars on the pavement
(我走在人行道看著天上星星)
California dreams
(幻想著一些事情)
Looked up through the bright lights
(但在這明亮的天空)
No stars that I see
(卻甚麼也看不到)

You said, "It’s all yours if you take it there."
(你說:如果你認為存在就有)
I said, "I can’t do it alone, I swear."
(我說:沒有人認同我,我做不到)
You said, "It’s all yours,
It’s all yours when you smile."
(你說:這一切一定會實現,因為你之要笑著去面對)

It’s only you
Who loves me like you do
(因為只有你鼓勵著我)
Trying to keep it cool
(始終那麼冷靜的看待事情)
But I can’t keep cool about it
(但我很難做到)
Acting like a fool
(搞得自己像傻子般)
Wanna scream it from the roof
(我想跑到屋頂上去大叫)
I’m trying to keep it cool
(我想讓自己冷靜下來)
But I can’t keep cool about it (about it)
(我努力著.....)

Before you, love, I was lost
Drifting at sea
(在認識你之前,我迷失了自己,漂流未知在海上)
You were the beacon I’d followed home
(但你是那指引我的燈塔)
You were the one who rescued me
(你拯救了我)

You said, "It’s all yours if you take it there."
(你說:如果你認為存在就有)
I said, "I can’t do it alone, I swear."
(我說:沒有人認同我,我做不到)
You said, "It’s all yours,
It’s all yours when you smile."
(你說:這一切一定會實現,因為你之要笑著去面對)


It’s only you
Who loves me like you do
(因為只有你鼓勵著我)
Trying to keep it cool
(始終那麼冷靜的看待事情)
But I can’t keep cool about it
(但我很難做到)
Acting like a fool
(搞得自己像傻子般)
Wanna scream it from the roof
(我想跑到屋頂上去大叫)
I’m trying to keep it cool
(我想讓自己冷靜下來)
But I can’t keep cool about it (about it)
(我努力著.....)

You said, "Oh, whoa.
I won’t lose you, no, whoa."
(你說:我也不希望你失去原本的自己)

It’s only you
Who loves me like you do
(因為只有你鼓勵著我)
Trying to keep it cool
(始終那麼冷靜的看待事情)
But I can’t keep cool about it
(但我很難做到)
Acting like a fool
(搞得自己像傻子般)
Wanna scream it from the roof
(我想跑到屋頂上去大叫)
I’m trying to keep it cool
(我想讓自己冷靜下來)
But I can’t keep cool about it (about it)
(我努力著.....)

3 則留言:

  1. YEARS才是他最一開始成名的過程

    回覆刪除
    回覆
    1. 沒錯喔 是YEARS !!!! 我搞錯了~ 謝謝你喔!!

      刪除
  2. 我覺得你翻譯的很棒,謝謝你的翻譯:)

    回覆刪除