2015年2月28日 星期六

(POP) Love Me Like You Do - Ellie Goulding (英中翻譯歌詞/English to Chinese)

QK大概10年才會PO一次這種歌 boooooooo!!!

老實說
簡單
好聽
少女
情色
為什麼大家對這首歌很有感覺?
因為音樂入場就是男主角開直升機載她的時候!!!
我想每個在觀眾席的女生應該都濕了吧...
我說眼眶!!!


大家對它應該都不陌生,
本身很多佳作從11年的Lights開始,
他的歌本身也很重節奏,
之後也和DJ好手Calvin Harris合作過很多首歌,
我一度懷疑他們根本是有一腿阿,
EILLIE HARRIS 不怎麼好聽阿~~~

偶爾聽聽POP緩一緩也還OK吧。
(靦靦牆牆啦)


(VEVO都不能嵌入,大家再點到YOUTUBE去聽)

   Love Me Like You DO - Ellie Goulding   
 QK 

You're the light, you're the night
(你是我的白晝和晚霞)
You're the color of my blood
(你融於我血)
You're the cure, you're the pain
(你刻畫著我且療癒我)
You're the only thing I wanna touch
(你是我的唯一)
Never knew that it could mean so much, so much
(從來不知道這會對我那麼的有意義)

You're the fear, I don't care
(妳讓我恐懼,我不在乎)
'Cause I've never been so high
(因為我從來沒這麼爽過)
Follow me to the dark
(到了我內心深處)
Let me take you past our satellites
(經過那我們共同的回憶)
You can see the world you brought to life, to life
(你可以發現你滋潤了我的生活)

So love me like you do, lo-lo-love me like you do
(所以跟隨你心所想的愛我吧)
Love me like you do, lo-lo-love me like you do
(所以跟隨你心所想的愛我吧)
Touch me like you do, to-to-touch me like you do
(所以跟隨你心所想的愛我吧)
What are you waiting for?
(你等什麼?)

Fading in, fading out
(日復一日)
On the edge of paradise
(我們快到達了天堂)
Every inch of your skin is a holy gray I've got to find
(我以掠過你那每一吋的肌膚)
Only you can set my heart on fire, on fire
(只有你能讓我快樂)
Yeah, I'll let you set the pace
(我會讓你保有空間)
'Cause I'm not thinking straight
(因為我很自私的想佔有你)
My head spinning around I can't see clear no more
(我思緒混亂)
What are you waiting for?
(你到底在等什麼?)

#REPEAT#

沒有留言:

張貼留言